Letop nieuwsbrief 109 - februari 2016 - 29 feb 2016
*|MC:SUBJECT|*
Nieuwsbrief n° 109 - februari 2016
Wordt deze nieuwsbrief niet correct weergegeven? Klik dan hier en bekijk hem in je browser
Logo Eureka Letop
Letop banner: afbeelding van 3 studerende kinderen met aangepaste hulpmiddelen
Facebook
YouTube
Website
IN DEZE NIEUWSBRIEF

In het nieuws
  • Hoe voelt je kind zich op school?
  • Van leRensbelang? #eindtermen
Digitip
  • PDFescape: een bestaande PDF interactief maken
Tip van de maand!
  • PowerPoint als zelfstandige leertool voor anderstalige leerlingen
Recensies
  • Leren zichtbaar maken
Letop-agenda
  • Hoe omgaan met een kind met dysfasie?
  • Kunnen tablets en apps helpen bij dyslexie?
  • Vakantiecursussen Pasen van Eureka Onderwijs
In het nieuws
Logo Klasse
Hoe voelt je kind zich op school?
Antwoordt jouw kind ook alleen maar 'goed' als je vraagt hoe het was op school? Wil je meer weten? Op de website van klasse vind je 8 vrolijke animatiefilmpjes om een babbel te starten met je kind.
Logo van leRensbelang
Van leRensbelang? #eindtermen
Doe mee aan het debat over de nieuwe eindtermen. De Vlaamse overheid geeft zoveel mogelijk mensen en organisaties de kans om bij te dragen aan het debat over de herziening van de eindtermen. Bekijk de verschillende suggesties op onsonderwijs.be. We hebben er al eentje gepost die je kan liken.  
 
Terug naar boven
Digitip
logo Klascement
PDFescape: een bestaande  PDF interactief maken

Met PDFescape kan je zelf invulvelden maken op een bestaande PDF. Je hoeft de software niet te downloaden, het is een online tool. Leerlingen kunnen deze PDF nadien zelf op tablet of pc invullen. Je kan ook zelf selectievakken maken voor multiplechoicevragen. Bekijk de handige handleiding op de leerzorgsite van KlasCement.
 

Terug naar boven
Tip van de maand! Juf Julie
Logo PowerPoint
PowerPoint als zelfstandige leertool voor anderstalige leerlingen

De leerling kan zelfstandig woordenschat inoefenen met PowerPoint. Je plaatst woord en afbeelding op een slide. Nadien spreek je de woorden of zinnen in. Je kan PowerPoint zo voor verschillende niveaus gebruiken. 
Bekijk het stappenplan om in te spreken op een PowerPoint. Een voorbeeld vind je op de blog van Julie.

 

Logo Letop
Zelf een goede tip?

Vanaf nu komt in elke nieuwsbrief een Tip van de maand! Bezorg ze via mail aan ons.

 

Terug naar boven
Recensies
kaft van het boek
'Leren zichtbaar maken' door John Hattie
'Leren zichtbaar maken' is het vervolg op zijn boek 'Visible Learning'. Dit boek is geschreven voor studenten, beginnende en ervaren leerkrachten. Het legt uit wat écht werkt in onderwijs. 
Lees de volledige recensie op onze website.
Terug naar boven
Letop-agenda
Hieronder vind je enkele interessante vormingen! 
De volledige Letop-agenda vind je op onze website. 
logo Onderwijs-service
Hoe omgaan met een kind met dysfasie? - Sprankel - Heusden-Zolder - 8 maart 2016

Dysfasie is een hardnekkige, aangeboren stoornis in het verwerven van de mondelinge taal, zonder dat er sprake is van een aanwijsbare reden zoals gehoorverlies, een verstandelijke beperking of een emotionele stoornis. In deze lezing gaan we in op de gevolgen van dysfasie en hoe hiermee om te gaan. Bekijk het programma
Logo Centrum ZitStil
Kunnen tablets en apps helpen bij dyslexie? - Sprankel - Assebroek - 12 april 2016

Heeft jouw kind het ook zo moeilijk om te volgen in de klas omdat het lezen en spellen moeizaam verlopen? We tonen jullie hoe software, apps, tablets en iPads in de klas en thuis gebruikt kunnen worden om het lezen en spellen te ondersteunen.
Bekijk het programma.

Logo Eureka Onderwijs
Vakantiecursussen Pasen van Eureka Onderwijs

De cursussen zijn van 4 april tot 7 april. Er zijn cursussen voor kinderen vanaf het eerste studiejaar. De cursus Sprint en computer is al volzet.
Ouders kunnen een cursus Eureka technieken volgen.
Bekijk het programma.
 

Terug naar boven
CONTACTEER ONS
Bijdragen voor de volgende nieuwsbrief kun je hier kwijt!
De webmaster behoudt zich het recht om bijdragen te weigeren.

Uiterste datum inzendingen: vóór 15 maart 2016
Copyright © *|CURRENT_YEAR|* *|LIST:COMPANY|*, Alle rechten voorbehouden.
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|* *|LIST:DESCRIPTION|*

Ons e-mailadres is:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

schrijf je uit    voorkeuren 

*|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*