Jan Decuypere ging op zoek naar een manier om de denkontwikkeling van kinderen te stimuleren via spel.
In het artikel worden de verschillende fasen van het leerproces beschreven (van verkenning, oriëntering op het spemateriaal en het spelen naar consolideren en transfer maken).
Ook wordt de cognitieve kaart voorgesteld als een werkmiddel om binnen het spel te variëren qua moeilijkheidsgraad.
Verder worden er voorbeelden gegeven van mogelijke denkspelen (voor kinderen en volwassenen) en interessante websites.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose:
Aard: theoretisch , theoretisch
Domein: intelligentie , intelligentie
Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , Volwassen (+24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: ergotherapeuten , ergotherapeuten , kinesitherapeuten , jongeren , logopedisten , orthopedagogen , ouders , remedial teachers , zorg-coördinatoren