Werken met 'Denkspelen'

Jan Decuypere ging op zoek naar een manier om de denkontwikkeling van kinderen te stimuleren via spel.
In het artikel worden de verschillende fasen van het leerproces beschreven (van verkenning, oriëntering op het spemateriaal en het spelen naar consolideren en transfer maken).

Ook wordt de cognitieve kaart voorgesteld als een werkmiddel om binnen het spel te variëren qua moeilijkheidsgraad.
Verder worden er voorbeelden gegeven van mogelijke denkspelen (voor kinderen en volwassenen) en interessante websites.

Specificaties

Tool: niet van toepassing

Diagnose:

Aard: theoretisch , theoretisch

Domein: intelligentie , intelligentie

Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , Volwassen (+24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Beoogde Doelgroep: ergotherapeuten , ergotherapeuten , kinesitherapeuten , jongeren , logopedisten , orthopedagogen , ouders , remedial teachers , zorg-coördinatoren

Gegevens

Auteur artikel: Jan Decuypere

Datum toegevoegd: 01 mei 2014

Download: