Dit boek over dyslexie werd geschreven door twee personen met dyslexie. De auteurs zijn dus ervaringsdeskundigen, die vanuit hun eigen ervaringen beschrijven wat dyslexie is, hoe de informatieverwerking van dyslectici verloopt, wat van belang is in verband met de psychologische en emotionele kanten van dyslexie, hoe lezen en schrijven kan verlopen, hoe men tot een betere communicatie kan komen, hoe men het werk best organiseert en wat de winst van dyslexie in de werkomgeving kan zijn.
Voor wie op zoek is naar heldere voorbeelden, citaten uit interviews met dyslectici en suggesties om te komen tot begrip voor dyslectici, komt in dit boek ruim aan zijn trekken. Dit boek is dus een verfrissende aanvulling op de handboeken ‘over’ dyslexie geschreven, net omdat het geschreven is door auteurs ‘mét’ dyslexie.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: dyslexie , dyslexie
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Domein: lezen , lezen , schrijven
Besproken Leeftijd: Volwassen (+24 jaar) , Volwassen (+24 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , GON-begeleiders , leerkrachten , logopedisten , orthopedagogen , ouders , pedagogische begeleiders , psychologen , remedial teachers , studenten lerarenopleiding , zorg-coördinatoren
Gegevens
Auteur boek: Sjan Verhoeven en Jan van Nuland
ISBN-nummer: 9789085750215
Uitgeverij: Garant
Link: Klik hier