Het boek wil terecht de discussie op gang zetten betreffende het hoge aantal kinderen met een ‘etiket’ of ‘label’ binnen ons onderwijs. Deze evolutie wordt geschetst binnen de huidige maatschappij. Er wordt benadrukt dat het niet noodzakelijk een ‘stoornis’ genoemd moet worden als iemand afwijkt van het gemiddelde. Het is best ok als je een beetje meer moeite hebt met lezen, spelling, rekenen, motorische activiteiten, …
Het boek wakkert de discussie aan rond het overdiagnosticeren en plaatst deze op politieke voorgrond. Het boek is heel herkenbaar en raakt een aantal juist pijnpunten.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: ADHD , ADHD , ADD , autisme/ASS , hoogbegaafdheid , dyscalculie , dyslexie , dyspraxie/DCD , NLD , Gilles de la Tourette , dysfasie , leerproblemen
Aard: theoretisch , theoretisch
Domein: gezin , gezin , leren studeren , rekenen / wiskunde , socio-emotioneel , aandacht en concentratie , lezen , schrijven , intelligentie , gedrag , motivatie , spelling
Besproken Leeftijd: Volwassen (+24 jaar) , Volwassen (+24 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , GON-begeleiders , leerkrachten , logopedisten , orthopedagogen , ouders , pedagogische begeleiders , psychologen
Gegevens
Auteur boek: Wendy Peerlings en Sam Geuens
ISBN-nummer: 9789401405669
Uitgeverij: Lannoo Campus
Link: Klik hier