Deze brochure bevat tips van deskundigen en wetenschappers voor de onderwijspraktijk om
de kwaliteit van het technisch lezen te verbeteren.
Het gaat daarbij om twee invalshoeken:
1) Aan welke voorwaarde moet goed onderwijs in technisch lezen voldoen?
2) Hoe kunnen scholen zwakke lezers effectief helpen?
Per groep (klas) worden een aantal concrete aandachtspunten en suggesties op een rijtje
gezet.
De brochure is er gekomen naar aanleiding van de zorgen over het niveau van het technisch
leesonderwijs in Nederland. Ze richt zich dan ook naar de Nederlandse onderwijspraktijk.
Toch zijn de aandachtspunten zeker ook relevant voor het Vlaamse leesonderwijs. De brochure is erg overzichtelijk en leest vlot. Ze biedt voldoende stof voor scholen, leerkrachten en begeleiders om na te denken over de eigen aanpak en de kwaliteit van het leesonderwijs te verbeteren.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: dyslexie , dyslexie
Aard: theoretisch , theoretisch
Domein: lezen , lezen
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , leerkrachten , zorg-coördinatoren
Gegevens
Auteur boek: Inspectie Onderwijs Nederland
ISBN-nummer: 9085030595
Uitgeverij: Inspectie van het Onderwijs
Link: Klik hier