Dit boek valt uiteen in twee grote delen. In het eerste deel wordt een toelichting over communicatie en autisme gegeven.Het tweede deel is de 'communicatiebox', een verzameling van vijftien praktische tools en interventies die gebruikt kunnen worden om inzicht te krijgen in de communicatie en die te verbeteren.
Deze uitgave is de moeite waard voor iedereen die met normaal begaafde kinderen en jongeren met autisme bezig is. Voor de leerkracht lijkt dit boek ons eerder nuttig als achtergrondinformatie. Het boek geeft een kort theoretisch kader maar wil vooral de praktijk benadrukken. Deze uitgave is in een begrijpelijke taal geschreven. Vaktermen worden vermeden om het boek voor iedereen toegankelijk te maken. Het zou fijn zijn als 'good practices' verzameld worden... en in een vervolgpublicatie gegoten worden. Bijhorende downloads aanwezig.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: autisme/ASS , autisme/ASS
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Domein: organisatie klas en school , organisatie klas en school , socio-emotioneel , structuur , gedrag
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , leerkrachten , ouders , pedagogische begeleiders , zorg-coördinatoren