In dit boek worden een aantal heel concrete tips in verband met probleemgedrag aangehaald en verduidelijkt met zeer herkenbare voorbeelden. Later in het boek worden er ook suggesties gedaan hoe je een GGG (gebeurtenis, gedrag
en gevolg) kan opmaken en een GIS (gedragsinterventieschema) opstellen voor de leerling individueel.
Stapsgewijs leer je hoe je moet kijken naar probleemgedrag, er wordt je uitgelegd hoe je aan de slag moet gaan om dat gedrag om te keren en welke facetten allemaal belangrijk zijn bij deze actie.
Omwille van zijn onmiddellijke toepasbaarheid en het feit dat er niet met theorie rond je oren wordt geslagen, is dit een ontzettend praktisch “eerste-hulp-bij-probleemgedrag-boekje” !
Het leest bijzonder vlot, het frist op wat je reeds weet vanuit ervaring of vanuit je opleiding , maar het geeft ook nieuwe ideeën en oplossingen.
De lay-out van het boek is zeer overzichtelijk. Aan de hand van tekeningetjes, duidelijke titels en staakwoorden, vind je snel je weg in de 20 verschillende tips en de hoofdstukken die de verschillende strategieën behandelen.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose:
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Domein: organisatie klas en school , organisatie klas en school , socio-emotioneel , gedrag
Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , GON-begeleiders , leerkrachten , pedagogische begeleiders , zorg-coördinatoren
Gegevens
Auteur boek: Barbara Bateman en Annemieke Golly
ISBN-nummer: 9789077671306
Uitgeverij: pica
Link: Klik hier