Dit boekje heeft een dubbele inhoud: enerzijds krijg je een ‘stripverhaal’ voor kinderen vanaf 8 jaar en anderzijds is er een ‘bijsluiter’ met uitleg voor ouders en leerkrachten over de kenmerken, signalen en hulpverlening ten aanzien van jongeren met dyscalculie.
De strip is heel mooi en modern getekend en leuk om in de klas ‘te hebben’ in elke klasbibliotheek. Het is een instrument om door andere leerlingen te laten lezen als er iemand met dyscalculie in de klas zit. Er kan een klasgesprek op volgen rond hoe je nu omgaat met zo iemand in de klas, die meer tijd nodig heeft en die misschien hulpmiddelen mag gebruiken die andere kinderen niet mogen gebruiken. Je kunt kinderen op die manier duidelijk maken dat iedereen verschillend is en dat kinderen die niet goed zien ook geen toetsen moeten maken zonder bril op, om de lat voor iedereen gelijk te leggen.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie
Aard: praktisch , praktisch
Domein: rekenen / wiskunde , rekenen / wiskunde
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: jongeren , jongeren , leerkrachten , ouders
Gegevens
Auteur boek: Lien Couchez, Diane Van De Steene, Hilde Peirlinck en Paty Van Dyck
ISBN-nummer: 9789058730732
Uitgeverij: Sig & Arteveldehogeschool
Link: Klik hier