Leerlingen (met dyslexie) voorbereiden op het leren van 'Frans' door middel van preteaching en het gebruik van ICT

Bij leerlingen 4e leerjaar met dyslexie start je nu best met het oefenen van Frans. Door middel
van ‘preteaching’ geef je leerlingen met dyslexie of taalzwakte een voorsprong. Dit artikel geeft leerkrachten, ouders en begeleiders praktische tips om dit aan te pakken.
Software kan door de combinatie van ‘beeld, woordbeeld en spraak’ prima ingezet worden bij ‘preteaching’. Als voorbeeld daarvan bieden we enkele wegwijzers bij ‘Junior actif’ bij de methode ‘Eventail’.

Specificaties

Tool: niet van toepassing

Diagnose: dyslexie , dyslexie , leerproblemen

Aard: praktisch , praktisch

Domein: leren studeren , leren studeren , talen , lezen , schrijven , spelling

Besproken Leeftijd: basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)

Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , ouders , pedagogische begeleiders , remedial teachers , zorg-coördinatoren

Gegevens

Auteur artikel: Anny Cooreman, Lieven Coppens en Els Van Doorslaer

Datum toegevoegd: 01 mei 2014

Download: