Dit artikel staat stil bij het negatief zelfbeeld dat kinderen met ADHD vaak hebben. Er wordt nagegaan wat leerkrachten hieraan kunnen doen. Er wordt een praktijkvoorbeeld besproken van een zoörgcoördinator die aan de slag gaat met een jongen met ADHD. Haar werkwijze is gebaseerd op de rationeel-emotieve theorie van Albert Ellis. Na dit praktijkvoorbeeld wordt de theorie van Albert Ellis over het veranderingsdenken verder in detail besproken.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: ADHD , ADHD
Aard: theoretisch , theoretisch
Domein: socio-emotioneel , socio-emotioneel , gedrag
Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , ergotherapeuten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , leerkrachten , logopedisten , orthopedagogen , ouders , pedagogische begeleiders , psychologen , remedial teachers , zorg-coördinatoren
Gegevens
Link: Klik hier