Dit boek gaat over leren lezen en begrijpend lezen. De auteur beschrijft een techniek waarbij de leerling hardop denkend zijn leesvaardigheid bijspijkert.
“We lezen echt snel. We lezen zelfs zo snel, dat ik alweer vergeten ben wat we allemaal gelezen hebben.”, zo zei een lezertje dat meedeed aan een versneld leesprogramma. Dat inspireerde Jeffrey Wilhelm tot de volgende bedenking: “Soms lezen we inderdaad te snel. En soms onderwijzen we te snel. Hardopdenkend lezen is een manier om het lees- en het onderwijsproces af te remmen. Goed onderwijs heeft tijd nodig. Als leerlingen moeite hebben met teksten dan is het aan ons om leerlingen strategieën te onderwijzen, zodat ze deze leren kennen en kunnen toepassen. Dat is onze taak.”
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: dyslexie , dyslexie , leerproblemen
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Domein: lezen , lezen
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , GON-begeleiders , leerkrachten , logopedisten , pedagogische begeleiders , remedial teachers , zorg-coördinatoren
Gegevens
Auteur boek: Jeffrey D. Wilhelm met vertaling Eefke de Groot
ISBN-nummer: 97890793360801
Uitgeverij: Onderwijs Maak Je Samen
Link: Klik hier