Uit onderzoek van Dedicon (2006) blijkt dat dyslectische leerlingen vaak moeite hebben met de opmaak van hun lesmateriaal. Denk hierbij aan het gebruik van verschillende soorten letters op een pagina, onrustige achtergronden, weinig ruimte tussen de regels en het gebruik van kleine letters. Bij aanpak van dyslexie is de vormgeving van lesmateriaal tot nu toe echter nauwelijks een punt van aandacht.
Specificaties
Tool: van ander
Diagnose: dyslexie , dyslexie
Aard: praktisch , praktisch
Domein: organisatie klas en school , organisatie klas en school , structuur
Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , Volwassen (+24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , jongeren , leerkrachten , remedial teachers , studenten lerarenopleiding