Dit boek is een literatuurstudie die kadert in het project praktijkgericht onderwijsonderzoek van de Vlor. Via dergelijke reviews wil men de resultaten van onderzoek beschikbaar stellen voor het onderwijsveld. Het thema dat in dit boek onder de loep wordt genomen, is binnenklasdifferentiatie.
Dit boek is eigenlijk bedoeld voor elke leerkracht die overtuigd is van de visie dat aan iedere leerling optimale leerkansen moeten geboden worden. Deze overtuiging impliceert dat binnenklasdifferentiatie een noodzaak is. In de studie worden verschillende vormen van differentiatie gepresenteerd. Ze worden ook bijzonder nauwkeurig uitgelegd.
Daarnaast zijn er didactische steekkaarten die online beschikbaar zijn. Leerkrachten kunnen hier zeker inspiratie opdoen.
Specificaties
Tool: niet van toepassing
Diagnose: hoogbegaafdheid , hoogbegaafdheid , leerproblemen
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Domein: leren studeren , leren studeren , organisatie klas en school
Besproken Leeftijd: kleuters (<6 jaar) , kleuters (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Beoogde Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , leerkrachten , studenten lerarenopleiding
Gegevens
Auteur boek: Catherine Coubergs, Katrien Struyven, Nadine Engels, Wouter Cools en Kristine De Martelaer
ISBN-nummer: 9789033491948
Uitgeverij: Acco
Link: Klik hier