Kinderen met een leer- en/of ontwikkelingsstoornis hebben nood aan een positieve aanpak en redelijke aanpassingen. Als zij die krijgen, kunnen zij immers veel beter hun talenten, die ze ongetwijfeld hebben, ontwikkelen zodat zij vooral hiermee later verder kunnen.
Sommige basisscholen hebben hierin reeds een lange weg afgelegd en ervaring opgebouwd.
Daarom heeft Sprankel Brabant enkele zorgcoördinatoren uitgenodigd van scholen, die blijk geven van een goed zorgbeleid. Zij zullen een panelgesprek voeren rond
‘Positieve aanpak van kinderen met een leerstoornis in het basisonderwijs’
We gaan op een interactieve manier met de aanwezigen in gesprek en vertellen over hun zorgbeleid op school
Praktisch
Organisator: Sprankel Vlaams-Brabant
Spreker: panelgesprek
Website: Klik hier
E-mail: Vlaams-brabant@sprankel.be
Adres: het Genadedal Velderblok 2A
3010 kessel-Lo
B
Fiche organisatie
Diagnose: ADD , ADD , ADHD , autisme/ASS , dyscalculie , dysfasie , dyslexie , dyspraxie/DCD , Gilles de la Tourette , hoogbegaafdheid , leerproblemen , NLD
Type activiteit: informatiesessie
Niveau: basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Aard: praktisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , ergotherapeuten , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: 2€ studenten, 5€ niet-leden gratis leden Sprankel vzw euro
Type activiteit: informatiesessie
Startuur: 20u00
Startdatum: 24 apr 2017
Einduur: 22u00
Einddatum: 24 apr 2017
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: