Volgens wetenschappers zijn er 4 à 8% kinderen en jongeren met leerproblemen in onze scholen. Velen vinden dit nog een onderschatting. Sommige sceptici twijfelen zelfs aan het bestaan van leerproblemen.
Daarnaast woedt er een hevige discussie inzake de juiste benaming. Gaat het nu om een leerprobleem, een leerstoornis, een ‘dys’functie of een handicap? Het kind met een leerprobleem heeft hier geen boodschap aan.
In deze uiteenzetting maken we duidelijk dat leerproblemen daadwerkelijk bestaan. Gelukkig kunnen jongeren met een leerprobleem nog rekenen op heel begripvolle mensen: ze staan er niet alleen voor!
Rudy Vandevoorde is
- logopedist. Hij heeft zijn privé-praktijk
- lector aan KHBO.
- lid van EDA (European Dyslexie Association) en
- extern deskundige van Sprankel.
Praktisch
Organisator: Sprankel West-Vlaanderen
Spreker: Rudy Vandevoorde
Website: Klik hier
E-mail: west-vlaanderen@sprankel.be
Adres: Bibliotheek, Stadionlaan 50
8210 Zedelgem
België
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , dyslexie , leerproblemen
Domein: rekenen/wiskunde , rekenen/wiskunde , schrijven , socio-emotioneel
Type activiteit: voordracht
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar)
Aard: praktisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , leerkrachten , logopedisten , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: Sprankelleden: € 3 / niet-leden: € 6 / studenten: €2 euro
Type activiteit: voordracht
Startuur: 19u30
Startdatum: 03 mar 2016
Einduur: 22u00
Einddatum: 03 mar 2016
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: Inclusief drankje