Dyscalculie is een hardnekkig en vaak complex probleem, waar je mee verder moet, een leven lang. Dat is niet altijd even eenvoudig. Daarom willen we op zoek gaan hoe we er op een positieve manier mee kunnen omgaan.
In deze lezing over dyscalculie kijken we in de eerste plaats wat dyscalculie nu eigenlijk is. We proberen door de bomen het bos te zien. We nemen de verschillende soorten dyscalculie onder de loep en kaderen ze binnen de wereld van leerproblemen en ontwikkelingsstoornissen.
We beluisteren verhalen van jongeren en gaan mee in hun ervaring. Hoe ervaren jongeren dyscalculie in het dagelijkse leven? Welke sociale, emotionele en praktische impact heeft dit op hun leven?
We gaan op zoek naar adequate ondersteuning zowel thuis als op school, nu maar ook met het oog op hun toekomst.
Praktisch
Organisator: SPRANKEL afd. Vlaams-Brabant
Spreker: Marleen Jans, directeur van Ankerpunt
Website: Klik hier
E-mail: vlaams-brabant@sprankel.be
Adres: het Genadedal, Velderblok 2A
3010 Kessel-Lo
B
Fiche organisatie
Diagnose: ADD , ADD , ADHD , dyscalculie , dyslexie , leerproblemen , NLD
Type activiteit: voordracht
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , volwassenen (+24 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , ergotherapeuten , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: 2€ voor studenten, 5€ voor niet-leden en gratis voor leden van Sprankel euro
Type activiteit: voordracht
Startuur: 20u00
Startdatum: 23 feb 2015
Einduur: 22u00
Einddatum: 23 jan 2015
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: