Kinderen met de diagnose dyscalculie kunnen leren rekenen, maar het duurt langer en het moet op een andere manier aangeleerd worden. Een opdracht voor zowel het kind als zijn ouders en leerkrachten!
Hoe hou je het kind gemotiveerd om meer inspanning te blijven doen voor een resultaat dat sowieso lager ligt?
Tot hoever ga je met bijsturen? Wat zie je door de vingers? Hoe bepaal je realistische doelstellingen? Wat is haalbaar voor je kind?
Verder komen een aantal praktijkvoorbeelden aan bod van oudere kinderen met dyscalculie: hoe ervoeren ze de revalidatie en wat levert het hen op vandaag?
INSCHRIJVEN VERPLICHT VIA www.sig-net.be Code 272
Praktisch
Organisator: Sprankel
Spreker: Hilde Heuninck
Website: Klik hier
Adres: Kerkham 1
9070 Destelbergen
België
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , leerproblemen
Domein: rekenen/wiskunde , rekenen/wiskunde
Type activiteit: informatiesessie
Niveau: basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: praktisch , praktisch
Doelgroep: ouders , ouders , zorg-coördinatoren , logopedisten , ergotherapeuten , studenten lerarenopleiding
Details
Prijs: 5 euro
Type activiteit: informatiesessie
Startuur: 19u30
Startdatum: 21 okt 2014
Einduur: 22u00
Einddatum:
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: