We starten met de omschrijving en impact van dyscalculie bij leerlingen van het secundair. We steunen hierbij op recente literatuur en bespreken kort de verschillende soorten rekenproblemen en hun impact op de verschillende domeinen in de wiskunde.
We onderzoeken ook de effecten van dyscalculie op andere vakken en domeinen. Er is ruime aandacht voor STICORDI-maatregelen en de do's en don'ts. We geven exemplarisch uitgewerkte voorbeelden van stappenplannen en modelmatige werkwijze bij het verbeteren van de strategische aanpak van leerlingen met dyscalculie. We maken hierbij gebruik van technieken die effectief bleken bij leerlingen met dyscalculie en rekenproblemen.
De studiedag is een aanrader voor al wie deze jongeren optimaal wil begeleiden. Basiskennis van wiskunde op secundair niveau is een aanrader maar is niet noodzakelijk.
Lucas Hermans is logopedist van opleiding. Hij ontwikkelt e-learning voor wiskunde en rekenen. Hij ontwerpt leerplatformen en is deeltijds leerkracht wiskunde 1ste graad.
Praktisch
Organisator: Eureka Leuven
Spreker: Lucas Hermans
Adres: Martelarenlaan 11A
3010 Leuven
België
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , leerproblemen
Domein: rekenen/wiskunde , rekenen/wiskunde
Type activiteit: studiedag
Doelgroep: docenten lerarenopleiding , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , logopedisten , ouders , remedial teachers
Details
Prijs: € 121,00 euro
Type activiteit: studiedag
Startuur: 09u15
Startdatum: 19 feb 2019
Einduur: 15u45
Einddatum: 19 feb 2019
Aantal sessies:
Meebrengen:
Inbegrepen: Koffie/thee, water, broodjeslunch