Hoe ga je om met al die verschillende karakters in je groep? Hoe bouw je aan een respectvolle relatie met leerlingen, ouders en collega’s? Hoe maak je van diversiteit écht een troef?
Heel wat “evidence based” onderzoek toont het belang aan van goede communicatie op school en in de klas. Wist je dat de kwaliteit van je interactie een meetbaar effect heeft op het leren van je leerlingen? Ook het ‘Process Communication Model’ (PCM) ondersteunt erbij. Het helpt je om op een effectieve manier in dialoog te gaan met de mensen waarmee je dagelijks werkt.
Tijdens deze studiedag reflecteren we over het belang van communicatie en over de brede inzetbaarheid van het PCM-model. Aan de hand van een panelgesprek stellen we een aantal mythes ter discussie.
Praktisch
Organisator: PBSOG
Spreker: prof.dr Prof. dr Martin Valcke, prof. dr. Annemie Desoete, dr Marie Claire Van de Velde, dr Edwin Hantson
Website: Klik hier
E-mail: luc.lemarcq@stad.gent
Adres: E-gebouw, Auditorium, Frankrijkplein nr 514 514
9000 Gent
België
Fiche organisatie
Domein: aandacht en concentratie , aandacht en concentratie
Type activiteit: studiedag
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , hoger onderwijs (18-24 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , psychologen , orthopedagogen , ouders , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders
Details
Prijs: gratis, maar inschrijven verplicht euro
Type activiteit: studiedag
Startuur: 08u30
Startdatum: 15 mar 2018
Einduur: 12u00
Einddatum: 15 mar 2018
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: