Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen slagen er soms niet in vlot te leren lezen of rekenen.
Als leren pijn doet, dan laat zich dat ook thuis voelen. Het kind kan zich thuis of op school onbegrepen gaan voelen, zijn zelfvertrouwen kwijtraken en zelfs druk of onhandelbaar, lastig of agressief worden.
De ouders worden teleurgesteld in hun verwachtingen. Ze begrijpen niet wat er aan de hand is.
Praktisch
Organisator: Sprankel Limburg
Spreker: Prof. Dr. Pol Ghesquière – K.U. Leuven - Orthopedagogiek
Website: Klik hier
E-mail: limburg@sprankel.be
Adres: Dekenstraat 40
3550 Heusden-Zolder
België
Fiche organisatie
Diagnose: ADHD , ADHD , dyscalculie , dysfasie , dyslexie , leerproblemen
Domein: aandacht en concentratie , aandacht en concentratie , gedrag , gezin , leren studeren , lezen , organisatie klas en school , rekenen/wiskunde , schrijven , spelling , structuur
Type activiteit: voordracht
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , kinesitherapeuten , ergotherapeuten , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders
Details
Prijs: leden: 2€, studenten: 1€, niet-leden: 6€ euro
Type activiteit: voordracht
Startuur: 20u00
Startdatum: 26 apr 2016
Einduur: 10u00
Einddatum: 26 apr 2016
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: