Leren op school gaat niet altijd vanzelf. Ook gezonde, leuke, intelligente kinderen lukken er soms niet in vlot te leren lezen, spellen of rekenen. Als het leren pijn doet, dan laat zich dat ook in de opvoeding voelen. Het kind kan zich thuis of op school onbegrepen gaan voelen, zijn zelfvertrouwen kwijt raken en zelfs druk of onhandelbaar, lastig of agressief worden.
In deze voordracht wordt op deze problemen ingegaan. We willen nagaan welke elementen een rol spelen bij het ontstaan van gedragsproblemen in samenhang met leerproblemen. We gaan op zoek naar hoe men daar thuis en op school kan op inspelen.
Voor de bespreking van deze thema’s maken we gebruik van inzichten uit het wetenschappelijk onderzoek en van ervaringen in de klinische praktijk.
De bedoeling is om ouders en leerkrachten een aantal inzichten te verschaffen die moeten toelaten op een betere manier met kinderen met leerproblemen om te gaan
Praktisch
Organisator: Sprankel West-Vlaanderen
Spreker: PROF. DR. POL GHESQUIÈRE
Website: Klik hier
E-mail: west-vlaanderen@sprankel.be
Adres: Bibliotheek, C Marichalstraat 1
8730 Beernem
België
Fiche organisatie
Diagnose: dyscalculie , dyscalculie , dyslexie , leerproblemen
Domein: gezin , gezin , socio-emotioneel
Type activiteit: voordracht
Niveau: secundair onderwijs (14-18 jaar) , secundair onderwijs (14-18 jaar) , basisonderwijs (9-12 jaar) , kleuter (<6 jaar) , basisonderwijs (6-9 jaar) , secundair onderwijs (12-14 jaar)
Aard: theoretisch , theoretisch , praktisch
Doelgroep: CLB-medewerkers , CLB-medewerkers , docenten lerarenopleiding , studenten lerarenopleiding , leerkrachten , GON-begeleiders , logopedisten , psychologen , orthopedagogen , ouders , zorg-coördinatoren , leerlingbegeleiders , remedial teachers , pedagogische begeleiders , jongeren
Details
Prijs: € 3 / niet-leden: € 6 / studenten: € 2 euro
Type activiteit: voordracht
Startuur: 19u30
Startdatum: 09 nov 2015
Einduur: 21u30
Einddatum: 09 nov 2015
Aantal sessies: 1
Meebrengen:
Inbegrepen: drankje